24/6/10

Flantza viarnte nti Sikara*

Καίω φλάντζες
ενώ ξαπλωμένος στο κρεβάτι μου
μετρώ τους αμέτρητους θανάτους μου
και φαντάζομαι τις ατέλειωτες βυζάρες σου.
Χτυπώ το κεφάλι μου στον τοίχο
όταν σκάει μπροστά μου η ανυπόφορη εικόνα σου
με τα σφιχτά σου μπούτια
το φουσκωτό το μουνάκι
και το βλέμμα που σε βιδώνει εις την θέσιν σου.
Βαράω το λαγούτο αφρίζοντας
ακούω κι ηλεχτρισμούς τρίζοντας
μουγκρίζω και μουγκανίζω,
σα μωρό παιδί (χεχε)
και καθώς τελικά
βαράω και μια μαλακία να τελειώνουμε για σήμερα
βλέπω, στο αδύνατο να πέσει -μια που δεν ευχαριστήθηκε χωρίς συναίσθημα το πουλάκι μου- πουλί μου
εσένα να γελάς από μακρυά
μνησίκακα
να μου σκίζεις τα φυλλοκάρδια, πάλι
και πάλι (και πάλι)
άκαρδη,
σκληρόκαρδη,
γιατί είσαι, έτσι; - άλλο τώρα πώς φέρομαι εγώ
βλέπω λοιπόν,
βλέπω λέω, τελικά
κατάματα τον εαυτό μου,
σαν αυτό που πραγματικά είμαι:
ένας απλός
τυπικός
μικρούλης
παπάρας. :)

(κάνε γεια στο θείο!)





(ο δεύτερος και τρίτος στίχος είναι από το «Τρανζίστορ» του Μ. Σαχτούρη)

*Ο τίτλος είναι από παραδοσιακό Βλάχικο του Μετσόβου που αγνοώ το νόημά του, όποιος έχει καμιά ιδέα ας μου πει. Ακούστε το από δω. Ωραία εκτέλεσις.

9 σχόλια:

  1. Πάει, μου 'στριψε τελικά.
    Με φάγανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έρμαιο του ανικανοποίητου πόθου και χωρίς αναστολές έρχεσαι όλο και πιο κοντά στη ζωώδη φύση του είναι μας.

    Είπα χωρίς και θυμήθηκα: http://xwris.wordpress.com/ (κλικ στα κερασάκια)...ενδιαφέρουσα συλλογή.

    Κουφοντινούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κανονικά θα ήταν "frantza viarnte nti sikara" και σημαίνει "πράσινο φύλλο από στάχυ".
    Όντως δεν πας καλά...
    Με εκτίμηση, Φίλη Βλάχας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κουφοντινούλα σε ευχαριστώ, και για τη συλλογή. Είχα διαβάσει μερικά, τα θυμόμουνα, μάλλον στο aimof, αλλά ολόκληρο δεν το είχα. Μου άρεζε πολύ η Μιράντα!

    Φίλη Βλάχας και δικιά μου, η αλήθεια είναι πως πρέπει η λέξη να υπάρχει και στις δυο εκδοχές, το λ να εναλλάσεται με το ρ όπως και στα ελληνικά. Και φυσικά με βόλευε το λ... Ευχαριστώ για τη μετάφραση!

    http://www.mla.gr/song_info?song_id=9897

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαίρομαι, κι εγώ τα βρίσκω απολαυστικά....όσο για το aimof, εάν αναφέρεσαι στο http://aimof.blogspot.com/ τότε σ ευχαριστώ κι εγώ, το βρίσκω άκρως ενδιαφέρον, αν πάλι όχι...τότε τα σέβη μου στο google!

    Κουφοντινούλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό λέω αυτό λέω. Είχε ανεβάσει πιο παλιά μερικά ποιήματα της κυράς.
    Τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. τσ τσ τσ που οδεύει η σημερινή νεολαία κύριοι; που είναι η ποίησις; που είναι τα υψηλά ιδανικά του έθνους; (τίποτα έτσι για να μη νομίζεις ότι έχεις σαλέψει μόνο εσύ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. από τα κείμενά σου συμπέρανα ότι περνάς πολλές ώρες στο κρεββάτι, σωστό;
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ναι φυσικά και είναι σωστό, με κατάλαβες. Είναι σα να βρίσκεσαι μέσα στο δωμάτιό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή